Новости проекта
Мобильное приложение Schools.by
Голосование
Что является приоритетным при выборе учреждения дошкольного образования для вашего ребенка?
Всего 34 человека

Ресурсный центр "Формирование и воспитание основ патриотизма, гражданственности и национально-культурных ценностей у воспитанников посредством приобщения к богатству белорусского языка"

Дата: 22 октября 2021 в 10:05, Обновлено 21 января в 14:02

                                                         У будучыню мы ўваходзім,

                                                   азіраючыся на мінулае.

      (Поль Валеры, французскі паэт)

Віртуальная выстава метадычных дапаможнікаў

па далучэнню выхаванцаў устаноў дашкольнай адукацыі

да роднай (беларускай) мовы.

           Многія навукоўцы прытрымліваюцца думкі, што ў чалавека не можа быць двух родных моў, так як моўная асоба складваецца, «як правіла, аднанацыянальная, аднакультурная» (Кастамараў В.Г., мовазнаўца) .

          «Яно добра, а нават і трэба знаць суседскую мову, але найперш трэба знаць сваю», - ці думаў калісьці Ф. Багушэвіч, калі выказваў гэтую думку, што з працягам часу на тэрыторыі Беларусь складзецца сацыяльна-лінгвістычная сітуацыя падобнага руска-беларускага двухмоўя ці білінгвізму; унікальнасць такой  сітуацыі ў тым, што дзве мовы з’яўляюцца раўнапраўнымі і дзяржаўнымі, якія замацаваны Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь.

          На сучасным этапе беларуская мова з’яўляецца для чалавека «мовай душы», а не толькі памяці, гэта значыць, кожны беларус, хоча ён таго ці  не хоча, але нясе ў сабе «код» многіх пакаленняў продкаў.  І павінны прайсці стагодзі, каб гэты «код» перастаў існаваць, але тады мы перастанем існаваць як нацыя.

          Развіццё беларускага маўлення дзяцей дашкольнага ўзросту ажыццяўляецца ў суадносінах з “Методыкай развіцця роднай мовы” (аўтары: Старжынская Н.С., Дубініна Дз.М.), сучаснымі педагагічнымі тэхналогіямі: “Тэхналогія працэсу маўленчага і лінгвістычнага развіцця дашкольнікаў у сітуацыі блізкароднаснага білінгвізму” (Старжынская Н.С.);  “Тэхналогія працэсу мастацка-маўленчага развіцця дашкольнікаў у сітуацыі блізкароднаснага руска-беларускага двухмоўя” (Дубініна Дз.М.). З канца 20 стагодзя і па сёняшні час выходзяць метадычныя дапаможнікі (з грыфам Міністэрства адукацыі і з вопыту работы), якія дапамогуць педагогам больш якасна арганізаваць адукацыйны працэс на беларускай мове. У многіх крыніцах ёсць вельмі карысныя і цікавыя метады і прыёмы выкарыстання беларускай мовы на занятках і ў не рэгламентаваных відах дзейнасці.

           Запрашаем пазнаёміцца з часткай метадычных дапаможнікаў па далучэнню выхаванцаў устаноў дашкольнай адукацыі да роднай (беларускай) мовы.https://docs.google.com/document/d/1oEpDxyoqaaG9W6mqKvnBXI1RVlyeAj5g/edit?usp=sharing&ouid=110805505746348554751&rtpof=true&sd=true

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.